In dit hoofdstuk ga je leren hoe je in gesprek kunt gaan met jouw cliënt.
Sta jij er weleens bij stil hoe je in gesprek gaat. Wat jij uitstraalt in jouw gesprekken. Zorg je ervoor dat je rustig bent wanneer je in gesprek gaat? Zit je in gedachten niet alweer bij het volgende gesprek? Ben je oprecht aanwezig in het gesprek dat je voert met degene die tegenover je zit of die je aan de telefoon hebt?
Of ben je als je eerlijk bent eigenlijk alweer in gedachten met het volgende gesprek bezig?
Dat kan gebeuren, wanneer je heel veel mensen moet benaderen. Maar de vraag is of dat effectief is.
Hoe blijf je erbij met je aandacht en krijg je de juiste informatie los?
Ben je je ervan bewust wat je van degene kunt verwachten waar je mee spreekt? In hoeverre is er ruimte in iemands hoofd om zijn of haar geldzaken met jou te bespreken? Zijn ze wel in staat om verschillende mogelijkheden met jou te verkennen? Of moet er misschien eerst meer rust komen.
Ontdek in deze les hoe je samen met jouw cliënt in gesprek kunt raken en wat hierbij van belang is om tot zo effectief mogelijke gesprekken te komen.
Als eerste hoor je hier nu een instructie over in onderstaande video. Daarna kun je de verschillende paragrafen doornemen en afsluiten met een toets voor dit hoofdstuk.